Ha az ember még nem is járt Indiában, pár dolgot azért így is tudhat róla: például, hogy nagy a szegénység, hogy az ország sokak szemében spirituális helynek számít, hogy a filmipar (Bollywood) Hollywoodra is ráver pár kört a filmgyártás tempóját tekintve, na meg azt is, és nekünk most ez lenne a fontos, hogy a nagyvárosok közlekedése enyhén szólva is kaotikus. Nem elég, hogy a legtöbben nem a közlekedési szabályok alapján, hanem megérzésre vezetnek, de valószínűleg még az is nagy problémát jelent, hogy az indiai sofőrök előszeretettel telefonálgatnak autóvezetés közben. Ami – és ezt itt, Európában is már tudjuk jól – gyakran vezet balesethez, halálesethez.

Telefonálni vezetés közben

Telefonálni vezetés közben

Az indiai reklámügynökség, a Mudra Group reklámkampánya is erre hívja fel a figyelmet. A sorozat ugyanarra a pofonegyszerű, ám pont ezért zavarba ejtő és sokkoló ötletre épül. Zseniális húzás, hogy mindig csak a vonal másik végén lévő embert látjuk, a sofőrt pedig csak a kagylóból kifröccsenő vérgejzír jelzi. Összeugrik a gyomor. Mert látni ugyan nem látjuk a balestet szenvedőt, de a vér látványa a legváltozatosabb képeket hívja elő elménk legsötétebb zugából.

A Mudra Group pofás honlapja további izgalmas reklámokat rejt:
http://www.mudra.com/